The ‘Hit me one more time’ pasta

Penne with Carrot-Tomato Sauce

** English below **

Ik word van alle kanten vriendelijk verzocht bepaalde recepten online te zetten. Dat is het risico van het vak: je kunt niet bijna al je baksels op Facebook zetten en dan stilhouden hoe ze gemaakt zijn. Dat ik deze foto’s deel met mijn Facebookbuddies (delen/jaloers maken, haal maar door wat niet van toepassing is) wil echter niet zeggen dat ik al helemaal tevreden ben met het resultaat. Zo is er de Appel pecan ontbijtcake. Hartstikke lekker, maar ik heb een aantal ideeën over hoe ik het nog beter kan maken. Wordt vervolgd dus.

Apple Pecan Breakfast Cake

Hetzelfde geld voor de Chocolade pindakaas kussentjes die ik vanmorgen heb gemaakt. Zolang ik er niet achter ben hoe ik daar daadwerkelijk kussentjes van kan maken, in plaats van ontzettend platte koekjes, deel ik nog helemaal niks. Hoe lekker ze ook bleken te zijn! (Misschien maak ik er uiteindelijk wel gewoon een koekjesrecept van, maar geef me nog even de tijd.).

Chocolate Peanut Butter Pillows

Wat ik wel kan delen is het volgende recept. Dit was één van de eerste pastas die ik maakte toen ik besloot niet langer met vlees te koken en het was gelijk een hit. Het originele recept is van de AH – wat was ik in die tijd afhankelijk van de Appie App! – maar ik heb er wel een paar kleine dingetjes aan veranderd. Goh.

Penne met wortel-tomatensaus

Ingrediënten voor 3 personen (officieel 4, maar we kunnen het niet helpen):
– 3 eetlepels olijfolie (de volgende keer dat ik dit maak wil ik de olie uit het potje zongedroogde tomaten gebruiken)
– 300 gram winterpeen in kleine blokjes
– 1 blik tomatenblokjes à 400 gram
– 3 gedroogde chilipepers
– 1/2 potje zongedroogde tomaten, in reepjes (of naar smaak)
– 2 tenen knoflook, fijngesneden
– 2 uien (zoet of normaal), gesnipperd
– Peper en zout naar smaak.
– 300 gram volkoren penne

1. Kook de blokjes wortel 5 minuten voor.

2. Verhit de olie in een wok en fruit de ui, knoflook, chilipepers en wortel 10 minuten op middellaag vuur.

3. Kook ondertussen de pasta gaar.

4. Voeg de tomatenblokjes toe aan het ui-wortel mengsel. Laat dit 3 minuten zachtjes doorkoken en breng op smaak met peper en zout. Haal de chilipepers uit de saus (dit is soms even zoeken!)

5. Voeg de gekookte pasta en de zongedroogde tomaten toe (inclusief de olie die achterblijft op de snijplank en, als je gek wilt doen, ook nog een klein scheutje uit het potje) en schep om.

De niet-veganististen kunnen hier natuurlijk iets van Parmezaanse kaas aan toevoegen, maar het is verre van nodig! En vergeet niet, twee (of meer) keer opscheppen mag! Je hoeft alleen het magische Britney zinnetje te zeggen🙂

** English **

A variety of people have kindly requested me to put certain recipes online. But that is the risk I took: you can’t put pictures of almost all your baked goods on Facebook and then keep quiet about how they are made. That I share these pictures with my Facebookbuddies (share/make jealous, please delete as appropriate) does, however, not mean that I’m already super happy with the result. Let’s take the Apple pecan breakfastcake as example. I love it, but I also have a few ideas how to make it even better. Will thus be continued. Same goes for the Chocolate peanut butter pillows I made this morning. I’m not putting any recipe online before I have figured out how to make them into actual pillows, instead of very flat cookies. No matter how divine they turned out! (I might eventually just turn it into a cookie recipe, but please give me a little time.).

What I can share is the following recipes. This was one of the first pasta dishes I made when I decided to stop cooking with meat and it an immediate hit. The original recipe is from the AH – I cannot believe how dependent I was on the Appie App then! – but I changed a couple of little things. What else is new.

Penne with carrot-tomato sauce

Ingredients for 3 people (officially 4, but we can’t help but stuffing our faces with it):

– 3 tablespoons olive oil (the next time I’m making this I want to try the oil that’s in the sundried tomato jar)
– 300 grams of carrot, cubed
– 1 can diced tomatoes (400 grams)
– 3 dried chilli peppers
– 1/2 jar sundried tomatoes, sliced into tiny strips (or to taste)
– 2 cloves of garlic, minced
– 2 onions (sweet or normal), diced
– Salt and pepper to taste
– 300 grams whole wheat penne pasta

1. Boil the cubes of carrot for 5 minutes.

2. Heat the olive oil in a big wok or pan and sauté the onion, garlic, chilli peppers and carrot for 10 minutes on medium-low heat.

3. In the meantime, cook the pasta.

4. Add the diced tomato to the onion-carrot mixture. Simmer for three minutes and add salt and pepper to taste. Remove the chilli peppers (it might take a while before you found them all!)

5. Add the cooked pasta and the sundried tomatoes (including the oil that stays behind on the cutting board and, if you want to go wild, a little extra oil from the jar) en stir.

The non-vegan folks can add some Parmesan cheese if they want, but it is far from necessary! And remember, you can have as many portions as you want. Just say the magic Britney phrase🙂

Leave a Reply

