Quick and easy tapenade

Tapenade!

** English below **

Mijn lieftallige partner viert morgen zijn verjaardag. Reden genoeg om eens goed uit te pakken! Zo heb ik gisteren deze tapenade gemaakt (met een beetje eigen inbreng, ik had geen idee dat de olijven die ik gekocht heb Spaans waren…). Wist ik veel dat je slechts drie ingrediënten nodig hebt om dat te maken, de ingrediëntenlijst van de tapenades in de Albert Heijn (jaja, ik moet naar een eko supermarkt, maar die hebben we in Vianen niet!) zijn ellenlang en bevatten vaak ook nog eens vis. Waarom!? Wat je naast deze drie ingrediënten wel echt nodig hebt is een keukenmachine. Ik heb er één sinds een half jaar (Marktplaats J ) en het was me het tripje naar Arnhem echt waard.

Tapenade van zongedroogde tomaten en olijven

Ingrediënten:

– 1 cup zongedroogde tomaten op olie, goed vol
– 1 cup zwarte olijven zonder pit, afgestreken
– 1/4 cup peterselie, niet aangedrukt

1. Gooi alle ingrediënten in de keukenmachine.

2. Laat de machine net zolang draaien totdat de tapenade de goede structuur heeft. (Ik had niks voorgesneden, dus het duurde even.)

De overige recepten die ik heb uitgeprobeerd voor dit weekend volgen snel!

** English **

My beloved partner is celebrating his birthday tomorrow. Reason enough to go a little crazy in the kitchen! Yesterday, I made this tapenade (with just a little bit of me, I had no idea that the olives I bought were from Spain…). I had no idea that the only needed three ingredients to make this, the list of ingredients on the Albert Heijn tapenades (yes, I know, I need to do my shopping at an eco supermarket, but Vianen doesn’t have one!) are loooooong and a lot of them contain fish. Why!? What you do need next to just these three ingredients is a food processor. I own one since six months (Marktplaats J ) and it was well worth travelling all the way to Arnhem for.

Sundried tomato and olive tapenade

Ingredients:

– 1 heaping cup sundried tomatoes in oil
– 1 cup black olives, pitted
– 1/4 cup parsley, lightly packed

1. Throw all ingredients into your food processor.

2. Chop until the tapenade has the right texture (I threw everything in without cutting it into smaller pieces, so it took a while).

The other recipes tried for this weekend will follow suit.

2 thoughts on “Quick and easy tapenade

    • Hee Laura, we hebben ze hier ook vegan, maar duur inderdaad en vol met ingrediënten waar ik niet van begrijp waarom ze er in zitten (op het langer houdbaar maken na dan😉 ).

Leave a Reply

