Banana soft serve

Banana soft serve

** English below **

Je hebt van die tijden dat elk recept dat je uitprobeert in één keer fantastisch uitpakt. In zo’n periode zit ik duidelijk niet. Niet elk keukenexperiment faalt faliekant – ik kan er vaak nog net op tijd een goede draai aangeven – maar zodra ik me aan een origineel recept probeer te houden… Tot wanhoop gedreven probeerde ik vandaag een recept wat mijns inziens niet kon mislukken, en helaas. Het smaakt waarschijnlijk prima – ik heb nog niet durven proeven – maar weer ging het niet zoals het  moest. Misschien dat het tijd wordt om voorlopig even bij mijn leest te blijven en dingen moet maken waar ik al goed in ben. Zoals banana soft serve. In Amerika kent waarschijnlijk iedereen het, maar ik had er tot een paar maanden geleden nog nooit van gehoord. Banaan? In de vriezer? En dat moet dan op ijs gaan lijken? Nou… ja.

Het is heel simpel, heel gezond en heel erg lekker. En je hebt eigenlijk niet meer nodig dan een bevroren banaan, tenzij je natuurlijk wilt variëren. Die in stukjes bevroren banaan gooi je in je keukenmachine, je doet er een eetlepel soja- of amandelmelk bij, zet de machine even aan et voila. De variaties zijn eindeloos als je eenmaal begint met googlen… Ik gooi er meestal een handje andere bevroren vruchten in, ik heb altijd een doosje mango of zomervruchten van de AH in de vriezer liggen.

Ice ice baby.

531773_539365866588_1915911678_n

Banaanmango soft serve met Vegan Overnight Oats.

736676_535567169208_1562851689_o

** English **

There are times when every recipe you try works wonderful at first attempt. I’m definitely not having one of those periods. Not every kitchen experiment fails epically – I’m often able to fix it in time – but when I want to keep to the original recipe… Desperate, I tried to make a recipe today that I seriously thought couldn’t go wrong, but no. It probably tastes fine – I didn’t dare to taste it yet – but again it didn’t go the way it was supposed to. Maybe it is best if I just stick to what I know for a while and make the stuff that I know I’m good at. Like banana soft serve. I’m quite sure everyone in the United States has heard of it, but I hadn’t until a couple of months ago. Banana? Put in the freezer? And that is supposed to resemble ice cream? Well… yes. It’s very simple, very healthy and very delicious. And all you need really is a frozen banana, unless you want to diversify of course. You put that chopped up frozen banana in your food processor, a tablespoon of soy or almond milk, turn the machine on and you’re done. There are innumerable variations once you start googling… I usually add a handful of other frozen fruits, I always have a box of mango or summery fruits in the freezer.

One thought on “Banana soft serve

  1. Pingback: Top 10 recipes of 2013 | Vega in Vianen

Leave a Reply

