Back on the green smoothie track

Green smoothie with banana, mango and blueberries** English below **

Een maand of 9 geleden heb ik een tijdje geprobeerd om ‘s ochtends een groene smoothie te drinken. Ik heb het denk een week of twee volgehouden (waarbij ik regelmatig spijbelde) en daarna vergat ik het. Toevallig (of niet zo toevallig, want ik volg nou eenmaal een paar foodies) kwam ik gisteren op Pinterest een pin tegen met 30 groene smoothie recepten. En aangezien ik in de herfst- en winterperiode heel makkelijk verval in wat minder goede gewoontes leek het me geen slecht idee om het nog een keer te proberen. Ik kan niet nog futlozer worden, toch? En wie weet hou ik het deze keer wel vol…

Groene smoothie met banaan, mango en blauwe bessen

Ingrediënten voor 2 grote smoothies (ik drink de rest morgen op):

– 1 1/2 cup water
– 1 banaan
– 1 handvol verse spinazie
– 1/2 cup (bevroren) blauwe bessen
– 1 cup (bevroren) mango
– 1 eetlepel chia zaden
– 1/2 eetlepel agave siroop

1. Gooi alles in de blender. Wanneer je bevroren fruit gebruikt, wacht dan even tot dit een beetje ontdooid is. Blender tot je een gladde massa hebt.

Ja, inderdaad, een groene smoothie ziet er niet altijd even aantrekkelijk uit. Ook ik was (en ben nog steeds) een beetje huiverig, maar het is echt heel lekker. Echt.

** English **

Nine months (or so) ago I tried to drink a green smoothie in the morning. I think I did it for a week or two (and not every morning) and then I forgot about it. Is it a coincidence (probably not, since I follow quite a few foodies) that I came across a pin on Pinterest that included 30 green smoothie recipes? Since I’m quite prone to adopting less healthy behaviour during the autumn and winter period, it seemed a good idea to give it another try. I mean, from where I am now, my energy level can only go up. And who knows, I might actually succeed this time…

Green smoothie with banana, mango and blueberries

Ingredients for 2 big smoothies (I’ll drink the rest tomorrow):

– 1 1/2 cup water
– 1 banana
– 1 handful fresh spinach
– 1/2 cup (frozen) blueberries
– 1 cup (frozen) mango
– 1 tablespoon chia seeds
– 1/2 tablespoon agave syrup

1. Throw everything into your blender. When using frozen fruit, you might want to wait a bit until it has started to defrost. Blend until smooth.

Yes, indeed, a green smoothie doesn’t always look appealing. I, too, was (and still am) a little scared, but it is really good. Really.

Leave a Reply

